28 July 2017
MKBbenefits

Veel consumenten zitten in onzekerheid over zorgverzekeraar

Op 1 maart loopt de termijn af dat mensen hun oude ziektekostenverzekering kunnen opzeggen. De verzekeraars dachten dat de drukte van telefoontjes al voorbij zou zijn, maar dat is niet het geval.

Veel consumenten hebben tot het laatste moment gewacht om in actie te komen. Zorgverzekeraar VGZ stelt dat er 35.000 telefoontjes per dag binnenkomen, waarvan de helft direct verwerkt kan worden.

Achmea telt 120.000 telefoontjes per week. Tussen de 20.000 en 30.000 daarvan kunnen niet direct beantwoord worden. Mensen die bellen worden eerst minutenlang in de wacht gezet, waarna vaak wordt gevraagd of ze teruggebeld kunnen worden. En dat terwijl de verzekeraars ook op zaterdag en in de avonduren werken.

De verwarring bij de consument is groot. De meeste mensen hebben maar twee vragen: ben ik verzekerd, of; heeft mijn nieuwe verzekeraar de verzekering bij u opgezegd.

Ongeveer een kwart van de Nederlanders heeft gekozen voor een andere verzekeraar, zo bleek uit onderzoek van TNS Nipo van een week geleden. 6 procent was dat nog van plan. Daarmee komt het aantal mutaties hoger uit dan eerder werd verwacht.

Achmea en CZ zijn de grote winnaars, terwijl Agis een groot aantal verzekerden zag weglopen naar andere verzekeringsbedrijven.

28 februari 2006 Bron: Het Financieele Dagblad

terug naar feeds
 mkb benefits, mkb, verzekering, werkgeversadvies, mkb verzekeringen, wga verzekering, verzuimverzekering