23 September 2017
MKBbenefits

Klanten negatiever over verzekeraars

Nederlanders krijgen een steeds negatiever beeld van hun verzekeraars.

Van alle klanten was vorig jaar 63 procent positief over zijn verzekeraars. In 2003 was dat nog tachtig procent. Dat blijkt woensdag uit de consumentenmonitor van het Verbond van Verzekeraars.

Een derde van de ondervraagden zegt zeker te weten dat er verzekeraars zijn die schadeclaims standaard afwijzen. De helft van de verzekerden denkt dat de verzekeraars premies kunstmatig en op verkeerde gronden hoog houden.

Uit de monitor blijkt dat de gemiddelde consument zekerheid wil van zijn verzekeraars en niet meer dan dat. Als er financiele problemen zijn, moet de verzekeraar die wegnemen.

Veranderingen van het kabinetsbeleid in ziektekosten, prepensioen en arbeidsongeschiktheid kunnen volgens het verzekeraarsverbond het vertrouwen van klanten in hun verzekeringsinstantie hebben aangetast.

Drie procent van de ondervraagden erkent vorig jaar te hebben gesjoemeld met gegevens over schade. Verzekerden vinden het plegen van een winkeldiefstal of zwartrijden in het openbaar vervoer over het algemeen ernstiger dan het overdrijven van een schadeclaim of liegen bij de aanvraag van een levensverzekering.

Uit de monitor blijkt verder dat de kennis van klanten van en in hun verzekeraar beperkt is. Voor 54 procent van de ondervraagden is de transparantie van verzekeraars over hun financien niet interessant.

6 april 2006 Bron: Novum

terug naar feeds
 mkb benefits, mkb, verzekering, werkgeversadvies, mkb verzekeringen, wga verzekering, verzuimverzekering